PEE (Patró Embarcació Esbarjo)

Posted on Posted in Centres, Formació, Navegació

Una cosa més feta aprofitant el temps de “secà”, m’he tret el títol de PEE (Patró Embarcació Esbarjo) amb YachtpointBCN. És una cosa que portava temps pensant-hi i m’hi vaig apuntar per la recomanació d’una amiga.

La part de teòrica la vaig fer pràcticament sol, només vaig anar anar a que m’expliquèssin la part de cartes de navegació que em van explicar a la perfecció, la r esta, a casa. La part de pràctiques, amb ells, la d’operador de ràdio (molt interessant) i la de seguretat i navegació a on vam estar unes 18 hores atracant de tots costats, desatracant, buscant “gent” que ha caigut de l’embarcació (bàsicament dues boies enganxades), tirant i llevant àncora, fent nussos i navegant per mar obert. Una part molt intensa però que em va encantar per lo que ens va tocar fer. Hi ha centres que les pràctiques les fa totes l’instructor i va ensenyant com es fa i rarament l’alumne toca timó; en el nostre cas, l’instructor només va tocar el timo per corregir alguna maniobra, però poca cosa més, va ser una part molt profitosa i totalment pràctica.

PEERadio
Alguns elements de les pràctiques de ràdio
PEERadio_2
Els simuladors de les pràctiques de ràdio

L’examen teòric va ser dur però més meteorològicament que cap altra cosa, un divendres a la tarda amb tot el sol i gens de vent, tothom suant i a mi em va tocar al costat de la finestra amb la solana pegant directament al meu costat; però res, a seguri endavant; al final vaig fer només 4 errades distribuïdes (1 de nomenclatura, 1 de legislació, 1 de RIPA i 1 de seguretat) de forma que les parts eliminatòries no em van afectar.

Ara ja puc portar vaixells a motor (la part de vela encara no l’he feta…. temps al temps) de fins a 15 metres d’eslora fins a 12 milles de la costa (Sempre veient costa) i, a més, puc portar qualsevol tipus de moto acuàtica.

PEEVaixell
El vaixell de pràctiques, un veler de 12 metres, tot i que només vam fer servir motor, excepte una estoneta… 😉

Si que si hagués fet les pràctiques abans de la teoria, hi hagués hagut alguna errada que no hagués comès doncs són temes que es veuen durant la pràctica i es queden molt més.

Personalment crec que hi hauria d’haver algo de pràctica abans de l’examen teòric i una altra part després.

Amb això, canvio l’enunciat del blog de les meves vivències amb el submarinisme a les meves vivències amb el submarinisme i la navegació! Aprofito per posar enllaços a temes de navegació (cartes nàutiques, enllaços, …) gratuïts a la part d’enllaços d’interès.

Ara a gaudir-lo!!