Pràctiques de vela

Posted on Posted in Formació, Navegació

Com ja vaig dir, em vaig treure el PEE, però només de motor així que faltava la part de vela… així que hi vaig anar no fa gaire. Un total d’unes 18 hores entre dissabte i diumenge va valdre molt la pena. Vaig tornar a anar amb Yachtpoint, així que tornem a la Marina de Badalona a on toca fer les pràctiques amb un veler de 15 metres.

Primer fem la teòrica, a on amb mans i objectes veiem el que s’ha de fer i el que s’ha d’evitar, repassem el vaixell i sortim. Som 4 persones i l’instructor, amb lo que ens toca pencar, però estem pràcticament tota l’estona fent alguna cosa amb lo que és una pràctica totalment pràctica.PracticaVela El dissabte no fa gaire vent, per lo que toca aprendre com aprofitar-lo, anem fent girades continuament per anar practicant, no només la forma de pilotar, si no també tot lo que s’ha de fer. L’instructor ens marca lo que ens toca millorar a cadascú.

El diumenge, en canvi, el vent s’aixeca i arriba a gairebé 10 nussos, per lo que aprenem com desaprofitar el vent, com girar mirant de perdre el menys possible el vent i jugar una mica amb un camp de regates que hi havia per davant del Fòrum. A vegades toca anar una mica escorat. Per aprofitar el temps dinem a bord.

PracticaVela2Al final, tornem a port, jo esgotat, però més que content d’aquesta pràctica.